Nie spotkałam dziecka, które nie lubi „pomagać” mamie w kuchni. Nawet najprostsze czynności sprawiają ogromną radość – odmierzenie mąki, przesypanie cukru, czy rozbełtanie jajka…

Dzieci dotykając mąki, oleju, ugotowanego makaronu, doświadczają doznań sensorycznych. Mają okazję obserwować jak suchy i sypki materiał zmienia się w mokry, lepki, kleisty, a następnie miękki i stały.

Każda czynność, którą wykonujemy jest formą terapii, słowa których używamy są niesłychanie ważne!

Proszę podaj mi…
Dziękuję
Dosyp więcej
Zamieszaj
Gotując z naszym dzieckiem angażujemy intelekt – ćwiczy i relaksuje mózg, zapewnia ruch (przede wszystkim dłoni i palców), stymuluje zmysły. Gotowanie ma niesamowitą moc – zmniejsza stres, lęk…

Dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, jak również w spektrum autyzmu, rozwijają swój talent do gotowania w trakcie zróżnicowanych zajęć kulinarnych. Podczas gotowania należy szczególnie zwrócić uwagę na cztery ściśle ze sobą powiązane strefy wspomagania rozwoju:

pobudzanie zmysłów
integracji zmysłowo – ruchowej
zdolność do wyczuwania, nazywania i wskazywania części ciała
wypracowaniu gotowości do poznawania otaczającej rzeczywistości
Na początek podam Wam ulubiony przepis moich dzieci

Placki bananowe z syropem klonowym:

Składniki:

2 banany
2 jajka
2 łyżki mąki
łyżka roztopionego masła
Pozwólmy dziecku obrać banany i rozgnieść widelcem. Niech doda jajka, mąkę i roztopione masło, My – rodzice bądźmy tylko pomocnikami! Jako pomoc naszej pociechy rozgrzejmy mocno patelnię (jak na naleśniki). Na rozgrzaną patelnię nałóżmy łyżką nasze ciasto. Należy obrócić jak tylko pojawią się „kropeczki” na placku.

Placki wyśmienicie smakują z syropem klonowym. Do śniadaniówki po prostu posypujemy cukrem pudrem, czasami smarujemy kremem czekoladowym…

SMACZNEGO!!!